Projektihallinta Plannerin avulla

Oletko jo testannut O365-kokonaisuuteen kuuluvaa Planneria? Planner on työkalu projektinhallintaa varten, ja se voi helpottaa huomattavasti työnjakoa ja projektin edistymisen seuraamista etenkin tilanteissa, jossa projektitiimissä on useita jäseniä.

Plannerissa on useita hyödyllisiä ominaisuuksia, mutta ehdottomasti hyödyllisin niistä on se, että jokainen projektitiimin jäsen pystyy helposti seuraamaan eri tehtävien edistymistä ja sitä, kuka mistäkin osa-alueesta on vastuussa.

Yksinkertaisimmillaan prosessi on tällainen:

  1. Luo uusi taulu.
  2. Lisää tauluun tehtäviä, ja anna niille määräajat.
  3. Jaa tehtävät säilöihin.
  4. Lisää projektiin osallistujia ja liitä heidät tehtävien tekijöiksi.

Projektin edistymistä voi helposti seurata Plannerin Kaaviot-välilehden avulla. jossa tehtäviä sekä niiden tilaa voi tarkastella eri tekijöistä, kuten vaikkapa tehtävän tilasta riippuen. O365 myös luo jokaiselle taululle ryhmän, joka nopeuttaa ja helpottaa projektin henkilöiden sisäistä yhteydenpitoa.

Microsoftin viralliset ohjeet Plannerin käytöön löytyvät täältä (englanniksi).

Share

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *